Temat:
Jak zbudować efektywny zespół w firmie?
Wywiad z:
Krzysztof Polipowski
CEO EfektywneZespoly.pl
Organizator:
GnyszkaLive
Towarzystwa Biznesowe
Data:
09.12.2018 r.
Miejsce:
Studia GnyszkaLive
Warszawa
Zbudowanie efektywnego zespołu to marzenie niejednego szefa.
Wiemy, jak skutecznie zarządzać i rozwijać zespół, jak zarządzać Talentami, pozyskiwać oraz utrzymywać w firmie Talenty, jak określać jakie kompetencje mamy, a jakich potrzebujemy, by osiągnąć nasze biznesowe cele.
Wiemy, jak sprawić, by z kilku jednostek powstał prawdziwy Dream Team.
A co na ten temat mówią badania?
- Ludzie, którzy lubią swoje codzienne obowiązki w co najmniej 75%, mają 3-krotnie większe szanse na odniesienie sukcesu w swojej pracy.
Wiemy, jak zbadać, jak wyselekcjonować takich Pracowników i jak ich zatrudnić.
- Rentowność stanowiska pracy u Pracowników zaangażowanych i usatysfakcjonowanych pracą i firmą, w której pracują, jest o 20% wyższa.
Ludzie nie zaangażowani i nie usatysfakcjonowani swoją pracą pracują gorzej, a ryzyko, że zwolnią się z pracy są bardzo duże.
A koszty zwolnienia się pracownika, rekrutacji, wyszkolenia lub/i adaptacji, mniejszej lub większej efektywności pracy – są jednymi z największych kosztów w firmie. Na ogół są to koszty niedoszacowane, ponieważ większość tych kosztów jest ukrytych i nie dotyczy bezpośrednio procesu samej rekrutacji. - Zyski z właściwego lub koszty z nie właściwego przywództwa i zarządzania są kluczowe dla zespołu i firmy.
Oznacza to, że jeśli mielibyśmy zainwestować w jedną tylko osobę, która da nam najwyższe efekty, to:- Jesteśmy my sami, jeśli jesteśmy przywódcą/przedsiębiorcą
- Nasi menedżerowie, bo to oni mają kluczowy wpływ na swoich pracowników/ekspertów
- Współpraca i kompetencje zespołowe – są jednymi z najważniejszych kompetencji w firmie.
Badania pokazują, że:- Brak tych kompetencji:
Powoduje niski poziom zaufania i wysoki poziom obwiniania, groźby i strach, powściągliwość, wrogość, dużo zmarnowanej energii, unikanie ryzyka, poczucie wyłączności/indywidualności (nie wspólnoty), cynizm i podejrzliwość, praca ≠ przyjemność, fundamentem jest zewnętrzna motywacja.
Skutkiem tego jest umieralność firm na poziomie 55%!* - Posiadanie tych kompetencji w zespole powoduje:
Powoduje wysoki poziom zaufania i niski poziom obwiniania, wzajemne wsparcie, dialog i wspólna wizja, szczerość i otwartość, współpraca, podejmowanie ryzyka, poczucie wspólnoty, szczerość i optymizm, praca = przyjemność, fundamentem jest wewnętrzna motywacja.
Skutkiem tego są:- Zysk netto poprawił się o 755%
- Cena akcji wzrosła o 826%
- Przychody wzrosły o 516%
- Liczba pracowników wzrosła o 246% (wzrost siły roboczej)
- Konflikty zredukowane z 70% do 1%
- Konflikty poważne, sądowe: spadek o 85%
- Wzajemne zaufanie wzrosło o 50%
- Poprawa umiejętności komunikacyjnych o 50%
- Redukcja kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników o 67%*
- Brak tych kompetencji:
- Właściwy proces rekrutacji, selekcji i sukcesji.
W przypadku niewłaściwych procesów rekrutacji – koszty z tym związane potrafią być jednymi z największych kosztów w firmie, przy czym większość kosztów stanowią koszty ukryte, a więc czasami bardzo trudne do oszacowania.
Właściwy proces rekrutacji, selekcji i sukcesji daje przepotężne korzyści związane ze wszystkimi wcześniejszymi punktami oraz nie występują koszty niepożądane.
*Badania prowadzone były na zbiorowościach zwierząt, małych firmach i globalnych korporacjach. Wyniki wszędzie były zbieżne. Tutaj przedstawione wyniki dotyczą spółek akcyjnych w perspektywie 3 lat).
Dziękuję wszystkim, którzy oglądali ten materiał.
Wierzę, że jest on wartościowy (chociaż nie miał formy szkoleniowej, tylko mniej lub bardziej luźnej rozmowy).
Krzysztof Polipowski
CEO EfektywneZespoly.pl