Rozwój kompetencji behawioralnych
Zajmujemy się wyjątkowo skutecznym,
kierunkowym rozwojem zachowań i kompetencji.
Co zyskasz:
- Czas:
Uchronisz się przed wieloma nietrafnymi wyborami i będziesz mieć szansę na pokierowanie swoją karierą, która da Ci zarówno dobry zarobek, jak i satysfakcję z pracy.
Wielokrotnie przyspieszamy rozwój i proces nauki, a Ty osiągniesz swoje cele szybciej i w przyjemniejszy sposób. - Pieniądze:
Zaoszczędzisz pieniądze wynikłe z błędnych wyborów i obranych kierunków (np. niewłaściwe studia czy szkolenia). Jednocześnie zwiększysz swoje możliwości finansowe czy jako ekspert, menedżer czy przedsiębiorca. - Emocje:
Zaoszczędzisz nerwy oraz trudne emocje spowodowane błędnymi wyborami i działaniami powodujące frustrację.
Zwiększysz szansę na osiągnięcie spokoju, satysfakcji z prowadzonych działań oraz subiektywnego poczucia szczęścia.
Jakie kompetencje badamy i pomagamy rozwijać?
Kompetencje Zawodowe
Kompetencje Zawodowe na dowolnym stanowisku pracy (wg Formuł Sukcesu Zawodowego / Profili Idealnych Pracowników)
Na podstawie globalnych badań benchmarkingowych dysponujemy bazą danych ponad 7000 Formuł Sukcesu Zawodowego, a dzięki zdobytej w ten sposób wiedzy połączonej z zaawansowanymi algorytmami – jesteśmy w stanie tworzyć także Formuły Indywidualne.
Formuły te dotyczą:
- szeregowych Pracowników oraz Ekspertów
- kadry kierowniczej (menedżerowie średniego i wyższego szczebla)
Kompetencje Przywódcze
Kompetencje Przywódcze (dla Kształtującego się Lidera lub Senior Lidera):
- Przewodzenie Innym
- Myślenie Strategiczne
- Wzmacnianie Ludzi
- Orientacja na Osiągnięcia
- Innowacja
- Oddziaływanie i Wpływ
- Odporność i Wytrwałość
- Zdolność Uczenia się
- Komunikacja
- Rozwiązywania Problemów
Praca Zdalna
-
Praca Zdalna:
- Komunikacja w pracy zdalnej
- Produktywność w pracy zdalnej
-
Zarządzanie w pracy zdalnej:
- Komunikacja w zdalnym zarządzaniu
- Produktywność w zdalnym zarządzaniu
Współpraca i Kompetencje Zespołowe
Współpraca i Kompetencje Zespołowe:
- Intencja Współpracy
- Prostolinijność i Uważność
- Samoodpowiedzialność
- Samoświadomość i Świadomość Innych
- Negocjowanie i Rozwiązywanie Problemów
Inteligencja Emocjonalna
Inteligencja Emocjonalna:
- Samoświadomość
- Świadomość Społeczna i Orientacja na Pomaganie Innym
- Samomotywacja i Zarządzanie Sobą
- Przywództwo Relacyjne
Wybrane kompetencje behawioralne:
Wybrane kompetencje behawioralne:
- Zapewnianie Kierunku
- Innowacyjność
- Osąd (strategiczny)
- Radzenie sobie z Konfliktem
- Zdolności Interpersonalne
- Brak Potrzeby Struktury
- Radzenie sobie z Autonomią
- Kompatybilna Organizacja
- Samozatrudnienie
- Tolerancja dla Wymijania
- Coaching
- Negocjowanie
Role zespołowe
Badamy i rozwijamy skuteczność w podstawowych rolach zespołowych.
Role zespołowe badamy na podstawie technologii Paradoksu. Są one pojęciem szerszym i uzupełniającym do Formuł Sukcesu Zawodowego (profili idealnych Kandydatów/Pracowników)
Role:
- Rozwój Osobisty
- Przywództwo
- Obsługa Klienta
- Sprzedaż:
- prosta
- złożona
- Specjalistyczna:
- z częstymi interakcjami z innymi ludźmi
- z rzadkimi interakcjami z innymi ludźmi
- Techniczna:
- z częstymi interakcjami z innymi ludźmi
- z rzadkimi interakcjami z innymi ludźmi
Równowaga z kluczowych obszarach zawodowo-życiowych
Na podstawie technologii Paradoksu badamy skuteczność w 3 kluczowych obszarach:
- RELACJE
Dotyczy relacji z samym sobą i z innymi - OSIĄGNIĘCIA
Dotyczy osiągnięć, ekspertyzy, skuteczności osiągania celów - PRZYWÓDZTWO
Dotyczy przywództwa i budowania autorytetu
Wszystkie kompetencje (zawodowe, przywódcze, inteligencja emocjonalna, współpraca i kompetencje zespołowe, praca zdalna oraz wybrane kompetencje behawioralne) podzielone są na 3 sekcje:
Cechy Kluczowe
To wszystkie te cechy, które w badaniach charakteryzowały osoby, które odniosły sukces na danym stanowisku pracy lub w ramach danej kompetencji.
Wskazane jest zatem, aby te cechy były jak najwyższe.
Cechy Pożądane
W badaniach te cechy charakteryzowały osoby z dobrymi efektami oraz te, które odniosły sukces na danym stanowisku pracy lub w ramach danej kompetencji.
Są to tzw. cechy progowe, czyli warto, by miały one określony poziom. Powyżej tego poziomu nie stwierdzono wzrostu efektywności pracy, natomiast poziom niższy wpływał negatywnie na wyniki pracy.
Cechy Niepożądane
Te cechy charakteryzują osoby, które miały znaczące trudności lub odniosły porażkę na danym stanowisku pracy lub w ramach danej kompetencji.
Dobrze, żeby tych cech nie mieć lub, żeby były one na jak najniższym poziomie, ponieważ wpływają negatywnie na wyniki pracy.
Od czego zaczynamy, i jak przebiega proces?
Od czego zaczynamy, i jak przebiega proces?
- Po pierwsze przeprowadzamy precyzyjne badania predyspozycji zawodowych, zachowań i kompetencji. Zakres badań zależy od potrzeb i możliwości.
Jest to niezbędny etap do precyzyjnego i kierunkowego działania – musimy wiedzieć, w którym dokładnie miejscu jesteśmy. - Następnie musimy określić cel naszych działań składający się z dwóch obszarów:
- Cel wynikający z nas samych (mniej lub bardziej świadomy), co badamy narzędziami Harrison Assessments: Predyspozycje zawodowe, motywy życiowe, mocne strony, kompetencje.
Ten cel możemy określić na podstawie badań i dotyczy akceptacji samego siebie i podążenia za tym. - Cel świadomy, który można sprecyzować jednym, podstawowym pytaniem dotyczącym celu podróży, które może przybierać różne formy, np.:
„Czego tak naprawdę chcesz?„
„Dokąd chcesz dotrzeć?„
wyrażone w sposób świadomy.
Ten cel bardziej przypomina kreowanie samego siebie.
Jeśli masz trudność z odpowiedzią na to pytanie – pomożemy Ci dotrzeć do Twojej odpowiedzi.
- Cel wynikający z nas samych (mniej lub bardziej świadomy), co badamy narzędziami Harrison Assessments: Predyspozycje zawodowe, motywy życiowe, mocne strony, kompetencje.
- Tworzymy plan działania – strategię dotarcia z punktu, w którym jesteś (dotyczyć to może także zespołu lub całej organizacji), do punktu w którym chcesz być.
- Stale monitorujemy efekty działań i dokonujemy niezbędnych korekt